2014-05-12 10:48
Oñati
Txantxiku Ikastolako irakasle izana eta liburuzale
amorratua, hiru irakurle taldetan dihardu, bat Pake Lekukoa, eta
erretiratuen elkartean euskara irakatsi ere egiten du. Odol emaileen
taldekoa ere bada; eman dezan animatzen du jende guztia. Eta odolean
daramatza, esandakoa, literatura, eta irakasle izaera.
Pili Irazabal, bankuan jarrita liburua irakurtzen. |
Irakasle izandakoa...
... hori ez da uzten, irakaslea naiz...
... hortik, hortik joan nahi nuen; izaera hori mantentzen da, beraz, behin jarduera utzitakoan ere.
Bai, bai. Oso txikitatik dut barruan irakasle izatearena,
horri ez zaio uzten. Ez da lanbidea bakarrik niretzat, izaera bat da,
gustuko gauza bat, oraindik gustatzen zaidana, interesatzen zaidana;
oraindik gainean egoten naiz.
Gainean egon, baita lantoki izan zenueneko kontuen gainean ere?
Bai, oso hurbiletik. Bidaiatu ere egiten dut oraindik
lankideekin, edo bazkari eta afarietan egoten naiz, sarri-sarri.
Interesatu egiten zaizkit euren arazoak eta euren lorpenak, dena;
neureak dira, nik lehenengo pertsonan hitz egiten dut beti. Beno,
oraindik bazkide naiz gainera.
Zure izaeran zer dago irakasletarako halako joera eragiten duena?
Gauzetako bat, behintzat, beti esan izan didatena da
jendearekin lan egite hori badagoela nire senean. Eta, gero, uste dut
izaten direla irakasle batzuk aztarna uzten dutenak norberarengan, eredu
izan diren irakasleak.
Esan didate zorrotza baina irakasle ona zinela, oroitzapen onak dituztela zurekin.
Orain egitean norberaren ibilbidearen balorazioa, ardura
gehiago ematen didate asmatu ez genuen pertsona haien kasuek: "Agian
gogorregia izan nintzen nahi nuelako aurrera ateratzea, baina ez nuen
asmatu; momentu honetan beste era batera egingo nuke..."; horrek ardura
ematen dit. Ez dut uste irakasleek hainbeste eragin dugunik pertsona
baten ibilbidean, ibilbide pertsonalean; eskola ibilbidean izan daiteke,
baina gauza bat da eskola porrota, baina askoz gogorragoa da pertsona
gisa porrot egitea. Baina egongo da jendea esango duena: "Eskolan ez
zuten asmatu nirekin, ez ninduten ulertu...". Eta halakoetan pentsatzen
duzu: "Egongo da jendea nire eskuetatik pasatuko zena". Eredu bezala
marka zaitzake irakasle batek, baina kontrakoa ere izan daiteke. Eta
ardura hori geratzen da.
Laguntza gelan ere jardun zenuen.
Bai, irakasle laguntzaile moduan egin nuen nire
ibilbidearen zati handiena, curriculuma jarraitzen ez zuten umeekin. Oso
aberasgarria da: asko eskatzen dizu baina erakutsi ere bai. Ikustea
umeak nola doazen aurrera zuk tiratuta... Gustuko lana hori izan dut.
Oso irakur-zalea zara.
Oso txikitatik. Beti debekatu egin izan zidaten, eta
horren ondorio ere izan daiteke zaletasuna. Etxean ere bai, abadeak
esanda, adibidez, asko irakurtzen zuen jendeak asko erantzuteko joera
izaten zuela. Eta eskolan, berriz, ez genituen liburu asko eskura, eta,
gero, manta azpian irakurri behar zen, edo komunean. Eta badakizu,
debekatzen dena... Baina literaturak asko lagundu dit neure burua
ezagutzen, kokatzen. Niretzat literatura da gozamena ez ezik, salbamena
ere bai.
Odol emaile taldekoa ere bazara.
Bai, orain ezin dudan arren eman. Eta azken urteetan oso
emaitza onekin ibili garen arren, aurten, ez dakit zergatik, pare bat
oso baxuak egon dira, eta kezkatuta nago. Ez dakit erlaxazio puntu bat
den... Jendeak utzi egiten dio, arrazoi desberdinengatik, eta berriak
behar dira. Egia da joan egin behar dela, askotan ilaran egon, orratza
sartu... Baina ordu erdi edo ordubete da hiruzpalau hilabetean behin.
Eta ezin da on line egin, ze gazteak oso ohituta daude dena on line egiten. Baina zerbait gertatzen zaizunean eta ospitalera zoazenean ere hori ez da on line, eta baten baten odola sartu behar dizute. Ea jende gehiago animatzen den!
Kale Zaharrean bizi zara, asteburuan San Migel Txikiak...
Ospa! Gainean bizi gara, eta esperientzia oso txarra da
bertan egotea. Edo kalean zaude, gaupasa egiten, edo... Garai batean
geratzen nintzen, baina orain ez. Guk sobrea ematen dugu, jaiak
antolatzen laguntzeko, eta gero alde; adinaren kontuak. Baina jaiak oso
garrantzitsuak dira.
No hay comentarios:
Publicar un comentario